Suurimmat epävarmuudet kehossani

Välillä vaan tulee sellaisia hetkiä elämässä, kun ei yhtään nauti siitä mitä näkee peilissä. Mulla on tässä nyt jo vähän pidempään ollut sellainen kausi, etten välttämättä haluaisi edes katsoa itseäni peilistä. Poissa silmistä, poissa mielestä, right? Jotenkin oon vaan ollut nyt todella epävarma omasta kropasta ja itseinho on ehkä hyvä sana kuvaamaan omia fiiliksiä omasta kropasta just nyt. Onneks mullakaan ei aina ole näin ja olen aika varma, että kyllä nääkin fiilikset ajan kanssa tästä taas helpottaa. Halusin kuitenkin tulla vähän avaamaan tätä asiaa ja ehkä toivottavasti joku saa tästä postauksesta vertaistukea. Ei olla varmasti koskaan yksin tällaisten asioiden kanssa. Mennään nyt kuitenkin kurkkaamaan, mitkä on mun suurimmat epävarmuudet omassa kehossani.

Reidet / lantio
Mä en yhtään tykkää miltä mun reidet näyttää tällei edestä päin. Omasta mielestäni mun reidet näyttää ihan kanin jaloilta, tässä kuva havainnollistamaan mitä mä ajan takaa. Haluaisin vaan olla paljon kapeampi tosta kohtaa.. Mulla on leveä lantio, joten mulla tulee aina olemaan vähän ton malliset jalat vaikka saisinkin kiinteydyttyä tuosta. Tähän listaan voisin myös lisätä sisäreidet, joista oon kans tosi epävarma. En oikeastaan käytä shortseja siitä syystä, että mun sisäreidet on musta ällöttävät..
Sivuprofiili
Tääkin on sellanen juttu, joka on todennäkösesti ihan vaan mun omassa päässä ja kukaan muu ei oo tällästä edes tajunnut. Mutta mä en tykkää mun sivuprofiilista. Näytän vaan jotenkin todella oudolta tästä kulmasta.
Silmälasit
Sit päästäänkin hyvin seuraavaan juttuun eli silmälaseihin. Tää onkin mun mielestä tosi mielenkiintonen juttu. Ennen en tykännyt yhtään miltä näytin ilman silmälaseja, nyt se on kääntynyt täysin päinvastaiseksi! En oikein tykkää itsestäni silmälasien kanssa. Näytän mun mielestä paljon paremmalta ilman silmälaseja. Oon harkinnut piilarien hommaamista, mutta mulla on kerran ollu piilarit testissä ja ne ärsytti mun silmiä tosi paljon, joten niiden hommaaminen on ainakin toistaiseksi jäänyt. Siitä huolimatta, ette ole kauheasti nähnyt mua kuvissa lasien kanssa. Mä lupaan yrittää petrata tässä asiassa!
Hörökorvat
Oivoi.. Mulle on siunattu tällainen ikuinen riesa, jolle en voi oikeastaan tehdä yhtään mitään, nimittäin hörökorvat. Tää on näistä sellainen asia, josta oon ehkä eniten epävarma. Ihan sama mihin meen tai mitä teen, jos mulle on yhtään väliä siitä miltä näytän, niin pidän hiukset varmasti auki. Illanviettoa ulkona tytsyjen kanssa, joku tapahtuma, keikka tms, uusien ihmisten tapaamista, treffit etc. Aina esimerkiksi johonkin tärkeempään juhlaan, esim. gaalaan kampausta tehdessä haluan yleensä hiukset kiinni, mutta on todella tärkeää, että kampauksesta tulee sellainen, ettei korvat näy.  Olis kiva myös useemmin tehdä arkenakin kampauksia, joissa hiukset on kii, mutta en vaan halua. Mun vakkari asukuvien kuvaajan oon myös kouluttanut siihen, että jos korva vilkkuu hiusten välistä siitä pitää kertoo. Ja just se, että kun ei riitä, että hiukset on auki kun ne korvat haluaa vilkkua hiusten välistä silti.. Miksi?!

Mullakin on niitä kausia, kun katon itteeni peilistä sillei "Damn.. ei hullumpi", mutta just nyt oon kamppaillut tällaisten vähän negatiivisempien fiilisten kanssa.. Jotenkin halusin ehkä taas raottaa sitä verhoa sen täysin pinnallisen ja "täydellisen" kiiltokuvan taakse. Täälläkin kamppaillaan tälläisten fiiliksen kanssa. Vaikka haluan mun blogin olevan pääasiassa positiivinen ja inspiroiva paikka, haluan kuitenkin aina välillä tuoda tänne tällaista todella aitoa sisältöä. Ja jotta, postaus ei ole täysin negatiivis-sävytteinen niin loppuun teille kuva meidän kuvausseurasta, haha! :D

Kiinnostaisko teitä sellainen ns. vastakohta postaus tälle? Jos kirjoittaisin jutuista mistä tykkään omassa kropassani?

6 kommenttia

  1. Uskon, että meistä jokaisella on ne omat epävarmuutensa omassa kropassaan, mutta minusta se on tosi jännä, että se mitä itse pitää tosi rumana ja inhottavana osana itsessään, saattaakin näyttää muiden silmiin tosi kauniilta ja ei yhtään epänormaalilta! Esimerkiksi mulle tuli noita sun kuvia kattoessa vaan semmonen olo että "vau!!" eikä mikään kohta pistänyt mulla silmään silleen negatiivisessa mielessä. :) Näytät tosi hyvältä! Kuitenkin hyvin voin samaistua tähän aiheeseen, kun itselläkin on monia epävarmuuksia omassa kropassa, vaikka taas ulkopuoliset ei näe niissä välttämättä mitään outoa/huonoa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, se on kyllä just tosi mielenkiintosta miten erilailla ihmiset näkee sut, verrattuna siihen kuinka itse näkee itsensä. Tääkin aihe on mun mielestä sillä tavalla tosi tärkeä, että tuodaan esiin sitä, että me somettajat ja bloggaajatkin kärsitään epävarmuuksista, vaikka paljon tuodaankin itseämme esille tavalla tai toisella. Toivon, että se vähentäisi nuorten ulkonäköpaineita omalla tavallaan. Toivon, että näistä aiheista puhuminen ehkä lois sellasen ilmapiirin, että "kukaan ei oo täydellinen ja se on ihan ok"! :) Mutta voi kiitos paljon! <3

      Poista
  2. Mä oon sitä mieltä, että enemmän sitä kiinnittää itse huomiota niihin kohtiin, mihin ei ole tyytyväinen! Omassa itsessä on jokin sellainen 'en kelpaa tällaisena' ja 'miten muut nyt ajattelee musta' -lokerot :/ Mun mielestä ne saisi heittää romukoppaan ja todeta, että olen upea tällaisena ja varmasti kukaan muu ei kiinnitä noihin asioihin huomiota, vaan toteaa että oot todella kaunis ja upea <3

    nouw.com/emmikristiinan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep, toi on niin totta! Kiitos kivasta kommentista!<3

      Poista
  3. Tosi hyvä postausidea!<3 Tälläisen voisin itsekin toteuttaa joskus, ihan vaan että itsekin tulisi prosessoitua näitä asioita. Sä olet tosi kaunis ja myös rohkea kun julkaisit tämän<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon Elli!♡ Joo, tätä oli kyllä ihan mielenkiintoista jopa tehdä! :)

      Poista

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

Rakkaudella, Katja. Theme by STS.